Podsumowanie z przeprowadzonych konsultacji społecznych w ramach procesu przygotowania Programu Rewitalizacji Gminy Międzylesie na lata 2016 - 2020
Proces konsultacji społecznych Programu Rewitalizacji Gminy Międzylesie na lata 2016 - 2020 obejmował szereg czynności i etapów.
Należały do nich:
- spotkania z mieszkańcami, potencjalnymi beneficjentami i wszystkimi zainteresowanymi Gminnym Programem Rewitalizacji;
- przygotowanie i realizacja badań ankietowych z mieszkańcami Gminy na temat oceny potencjału i głównych problemów w Gminie Międzylesie,
- zbieranie wniosków do projektów rewitalizacyjnych zamieszczonych w Programie,
- zbieranie opinii od mieszkańców i wszystkich zainteresowanych na temat kształtu i treści przygotowanego projektu Programu
- proces konsultacji społecznych i eksperckich w zakresie opiniowania projektu Programu przez wybrane instytucje publiczne (zgodnie z Ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, Dz.U. z 2015 poz. 1777 ze zm.).
Ostatni etap procesu konsultacji - opiniowanie projektu Programu przez instytucje publiczne, rozpoczął się zwróceniem się z Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie z prośbą o konsultacje do: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Urzędu Wojewódzkiego Województwa Dolnośląskiego z siedzibą we Wrocławiu, Starostwa Powiatowego w Kłodzku, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu, Zarządu Dróg Powiatowych w Kłodzku, Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku, Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego we Wrocławiu, Oddziału Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego we Wrocławiu, Oddziału Straży Granicznej oraz Gminnej Komisji Urbanistycznej przy Urzędzie Miasta i Gminy Międzylesie .
Zebrane informacje i uwagi zostały uwzględnione w finalnej treści Programu.