Nr 25/2017 z dnia 30.01.2017 r. w sprawie likwidacji dróg wewnętrznych.
Zarządzenie nr 25/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie
z dnia 30 stycznia 2017 r.
w sprawie likwidacji dróg wewnętrznych.
Na podstawie art. 25 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 ze zm.), art. 8 ust.1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( Dz.U. z 2016 r., poz. 1440 ze zm.), – zarządzam co następuje:
§ 1
- W związku z zaprzestaniem pełnienia funkcji - drogi dojazdowej do gruntów rolnych i leśnych, likwiduje się drogi w granicach działek: nr 211/1 o pow. 0,0281 ha, obręb Gniewoszów, nr 95/2
o pow. 0,0251 ha, obręb Michałowice, nr 174/1 o pow. 0,0155 ha, obręb Nagodzice. - Zarządzenie stanowi podstawę do wystąpienia z wnioskiem do Starostwa Powiatowego w Kłodzku o dokonanie zmian w ewidencji gruntów i budynków.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi ITiG.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Międzylesie, dnia 30 stycznia 2017 r
Burmistrz
/-/ Tomasz Korczak
Uzasadnienie:
Działki wymienione w zarządzeniu od kilkudziesięciu lat nie pełnią funkcji drogi wewnętrznej. Obecnie są albo porośnięte trawą (dz. 174/1, obręb Nagodzice) lub stanowią podwórko pomiędzy nieruchomościami zabudowanymi budynkami mieszkalno – gospodarczymi (dz. 211/1, obręb Gniewoszów, dz. 95/2, obręb Michałowice). Właściciele działek sąsiednich zwrócili się do burmistrza Międzylesia o ich nabycie. Realizacja wniosków umożliwi racjonalne zagospodarowanie nieruchomości wnioskodawców, poprawi ich funkcjonalność i wykorzystanie.