Nr 265/2016 z dnia 30.11.2016 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Zarządzenie Nr 265/2016
Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie
z dnia 30 listopada 2016 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r, poz. 1047) oraz Zarządzenia nr 195/06 Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie z dnia 21 listopada 2006 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej majątku znajdującego się na stanie Urzędu Miasta i Gminy, Ochotniczych Strażach Pożarnych według stanu na dzień 31 grudnia 2016 r.
2.Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną wprowadzoną Zarządzeniem nr 195/06 Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie z dnia 21 listopada 2006r.
3. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustalam na dzień 15 grudnia 2016 r, a zakończenia na dzień 15 stycznia 2017 r.
4. Ustalam termin rozliczenia inwentaryzacji na dzień 31 stycznia 2017 r.
§ 2
1. Inwentaryzacja w formie spisu z natury obejmuje następujące składniki majątkowe:
1.1 aktywa pieniężne, czyli krajowe środki płatnicze (z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych) oraz druki ścisłego zarachowania
1.2 niezużyte materiały odpisywane w koszty w momencie zakupu tj. paliwo w bakach, opał
2. Inwentaryzacja w formie potwierdzenie salda obejmuje następujące składniki majątkowe:
2.1. aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych
2.2. należności ( z wyjątkiem należności spornych )
3. Inwentaryzacja w formie weryfikacji poprzez porównanie danych zawartych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów obejmuje następujące składniki majątkowe:
3.1.wartości niematerialne i prawne
3.2. należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych
3.3. należności sporne i wątpliwe
3.4. środki trwałe w budowie oraz maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie
§ 3
1.Składniki majątku wymienione w § 2 pkt 1 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
1.1.Inwentaryzację środków pieniężnych, druków ścisłego zarachowania należy przeprowadzić metodą spisu z natury.
1.2 Inwentaryzację środków trwałych w budowie oraz wartości niematerialnych i prawnych należy przeprowadzić metodą weryfikacji poprzez porównanie danych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów.
§ 4
1. Powołuję zespół spisowy do spisania składników wymienionych w § 2 pkt 1.1w składzie:
1. Dudek Julita - przewodniczący
2. Kowalska Magdalena - członek
2. Powołuję zespół spisowy do spisania składników wymienionych w § 2 pkt 1.2 w składzie:
1. Monika Harasińska - przewodniczący
2. Jurkiewicz Piotr - członek
§ 5
1.Powołuję Komisję Inwentaryzacyjną do rozliczenia składników majątkowych wymienionych w § 2 pkt 1 w składzie:
1. Hładczuk Zuzanna - przewodniczący
2. Justyna Adamów - członek
2. Powołuję Komisję inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji składników
wymienionych w § 2 pkt 2 i 3 w składzie :
1.Iwona |Miśków-Kostrzewa - przewodniczący .
2.Anna Stopyra - członek
a składników wymienionych w § 2 pkt.3 4. przy udziale :
1. Ewa Siwek - członek
2.Franciszek Łuszczki - członek
§ 6
Komisje Inwentaryzacyjne zobowiązane są do:
1.Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych.
2.Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji w terminie do 31 stycznia 2017 r.
3.Sporządzenia końcowego rozliczenia z przebiegu spisu z natury i sformułowania wniosków.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi w zakresie organizacji, w zakresie poprawności finansowej i rozliczeń Skarbnikowi oraz Głównemu księgowemu.
§ 8
Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
Do wykonania otrzymują:
1.Aleksandra Kruk
2. Agata Ziental
3. Monika Makarska
4. Magdalena Kowalska
5. Julita Dudek
6. Monika Harasińska
7. Piotr Jurkiewicz
8. Anna Stopyra
9. Iwona Miśków-Kostrzewa
10 . Ewa Siwek
11. Franciszek Łuszczki
12.Zuzanna Hładczuk
13.Justyna Adamów
Burmistrz
/-/ Tomasz Korczak