Nr 200/2013 z dnia 21.11.2013 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Zarządzenie Nr 200/2013
Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie
z dnia 21 listopada 2013 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.) i Zarządzenia nr 195/06 Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie
z dnia 21 listopada 2006 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej majątku znajdującego się na stanie Urzędu Miasta i Gminy, Ochotniczych Strażach Pożarnych według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną wprowadzoną
Zarządzeniem nr 195/06 Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie z dnia 21 listopada 2006 r.
3. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustalam na dzień 15 grudnia 2013r. a zakończenia na dzień
15 stycznia 2014r.
4. Ustalam termin rozliczenia inwentaryzacji na dzień 31 stycznia 2014 r.
§ 2
1. Inwentaryzacja w formie spisu z natury obejmuje następujące składniki majątkowe:
1.1 aktywa pieniężne, czyli krajowe środki płatnicze (z wyjątkiem zgromadzonych na
rachunkach bankowych) oraz druki ścisłego zarachowania,
1.2 nie zużyte materiały odpisywane w koszty w momencie zakupu tj. paliwo w bakach,
opał,
2. Inwentaryzacja w formie potwierdzenie salda obejmuje następujące składniki majątkowe:
2.1 aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych
2.2. należności, ( z wyjątkiem należności spornych ).
3. Inwentaryzacja w formie weryfikacji poprzez porównanie danych zawartych w księgach
rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów obejmuje następujące składniki
majątkowe
3.1.wartości niematerialne i prawne.
3.2.należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych ( w tym pożyczki udzielone z
zakładowego funduszu świadczeń socjalnych),
3.3. należności sporne i wątpliwe,
3.4.środki trwałe w budowie oraz maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie
§ 3
1.Składniki majątku wymienione w § 2 pkt 1 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
1.1 Inwentaryzację środków pieniężnych, druków ścisłego zarachowania należy przeprowadzić
metodą spisu z natury.
1.2 Inwentaryzację środków trwałych w budowie, pozostałych środków trwałych w budowie oraz
wartości niematerialnych i prawnych należy przeprowadzić metodą weryfikacji poprzez
porównanie danych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów.
§ 4
1. Powołuję zespół spisowy do spisania składników wymienionych w § 2 pkt 1.1w składzie :
1. Maria Kijewska - przewodniczący
2. Krzysztof Ważgint - członek
2. Powołuję zespół spisowy do spisania składników wymienionych w § 2 pkt 1.2 w składzie :
1. Zdzisław Krutkiewicz - przewodniczący
2. Józef Tomaka - członek
§ 5
1.Powołuję Komisję Inwentaryzacyjną do rozliczenia składników majątkowych wymienionych w
§ 2 pkt 1. w składzie:
1. Monika Makarska - przewodniczący
2. Zuzanna Hładczuk - członek
2 Powołuję Komisję inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji składników
wymienionych w § 2 pkt 2 i 3 w składzie :
1.Anna Stopyra - przewodniczący .
2.Urszula Bańkowska - członek
a składników wymienionych w § 2 pkt.3 4. przy udziale :
1. Ewa Siwek - członek
2.Franciszek Łuszczki - członek
§ 6
Komisje Inwentaryzacyjne zobowiązane są do:
1.Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
2.Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji w terminie do 31 stycznia 2014 r.
3 Sporządzenia końcowego rozliczenia z przebiegu spisu z natury i sformułowania wniosków.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi w zakresie organizacji, w zakresie poprawności finansowej i rozliczeń Skarbnikowi oraz Głównemu księgowemu.
§ 8
Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
Burmistrz
/-/ Tomasz Korczak
Do wykonania otrzymują:
1.Aleksandra Kruk
2. Maria Kijewska
3. Zuzanna Hładczuk
4.Zdzisław Krutkiewicz
5.Józef Tomaka
6.Urszula Bańkowska
7.Agata Ziental
8.Monika Makarska
9.Anna Stopyra
10.Krzysztof Ważgint
11.Ewa Siwek
12.Franciszek Łuszczki