Zarządzenie Nr226/2022 Burmistrza MiG Międzylesie z dnia 14.12.2023r.
Zarządzenie Nr226/2022
Burmistrza MiG Międzylesie
z dnia 14.12.2023r.
w sprawie: określenia zasad dofinansowania zadań z Gminnego Funduszu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2022-2025.
Na podstawie art. 5b ust. 1, art. 7 ust. 1 pkt. 17,art. 18 ust.2 pkt. 6 oraz art.40 ust. 2 pkt. 142 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022 poz. 559 ze zm.)
Burmistrz Miasta i Gminy Międzylesie zarządza co następuje:
§ 1
Projekty realizowane przy wsparciu środków z GFPiRPA oraz Przeciwdziałania Narkomanii dofinansowane są z budżetu Gminy w ramach działu 851 (ochrona zdrowia) rozdział 85154 – przeciwdziałanie alkoholizmowi.
§ 2
Środki, zwane grantami przyznawane są przez Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie na podstawie wniosków zwanych kartami projektów.
- Do złożenia wniosku uprawnieni są: placówki szkolne i przedszkolne, instytucje kultury, Sołectwa, kluby sportowe, stowarzyszenia posiadające osobowość prawną oraz Parafie zwane dalej Beneficjentem.
- Na jedno zadanie można złożyć tylko jeden wniosek.
- Kompletne wnioski wraz z opinią Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii składane są do Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie w terminie nie krótszym niż 14 dni przed dniem realizacji projektu.
- Projekty mogą być składane jedynie na wzorcowych formularzach dostępnych również na stronie internetowej www.miedzylesie.pl
- Wnioski rozpatruje Burmistrz dokonując ich oceny formalnej i merytorycznej.
- Na podstawie pozytywnie rozpatrzonego wniosku Beneficjent podpisuje z Burmistrzem umowę na dofinansowanie projektu.
- Realizacja projektu musi być dokumentowana (na sposób pisemny, fotograficzny i in.)
§ 4
- Projekty dofinansowane być mogą do wysokości 75% ogółu jego wartości z uwzględnieniem wysokości środków budżetowych na dzień rozpatrywania wniosku.
- Beneficjent może otrzymać dofinansowanie ze środków Gminnego Funduszu Profilaktyki i Rozwiązaniem Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii również, gdy na dane zadanie przyznane zostały środki z PAOW Gminy Międzylesie.
- Udział własny stanowić mogą:
a/ nieodpłatna praca Beneficjenta wykonywana na rzecz konkretnego projektu;
b/ darowizny na rzecz konkretnego projektu;
c/ zakupy, dostawy, usługi realizowane ma rzecz konkretnego projektu, których koszty poniósłBeneficjent z własnych środków;
d/ środki pochodzące z innych źródeł niż budżet Gminy.
- Kwota przyznana Beneficjentowi podlega rozliczeniu na podstawie przedłożonych przez niego faktur i rachunków w terminie do 14 dni od zakończenia realizacji projektu.
§ 5
Negatywnie rozpatrywane są wnioski które:
- wpłynęły po terminie o którym mowa w § 3 pkt. 2
- złożone zostały przez Beneficjenta, który nie rozliczył wniosków wcześniejszych w oznaczonych w umowie terminach.
- których zakres rzeczowy nie mieści się w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 6
W przypadkach szczególnych Burmistrz może dla wniosków posiadających braki formalne wyznaczyć termin ich uzupełnienia.
§ 7
Z dofinansowania na zasadach określonych w niniejszym regulaminie wyłączone są projekty w zakresie:
a/ organizacji letniego wypoczynku dzieci o młodzieży (poza organizacją półkolonii),
b/ organizacji szkoleń w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii,
c/ prowadzenia terapii zajęciowej i zajęć psychokorekcyjnych i socjoterapeutycznych.
§ 8
Określa się wzór karty projektu, o którym mowa w § 3 ust. 4
Karta projektu
Realizowanego przy wsparciu środków z Gminnego Funduszu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2022-2025
I. Informacje ogólne
1 | Nazwa projektu |
|
2 | Data złożenia projektu |
|
3 | Nazwa podmiotu składającego projekt |
|
4 | Osoba odpowiedzialna za realizację projektu |
|
Ad 1 Nazwa projektu winna być krótka i odzwierciedlająca faktycznie realizowane zadanie
Ad 2 Data złożenia projektu oznacza dzień w którym projekt trafił do Urzędu (datę wpisuje Sekretariat Urzędu)
Ad 3 Nazwa podmiotu – pełna nazwa wraz z adresem i telefonem kontaktowym
Ad 4 Osobą odpowiedzialną za realizację projektu może być sołtys, prezes zarządu klubu sportowego, dyrektor szkoły lub przedszkola, prezes stowarzyszenia, dyrektor instytucji kultury, OSP.
II. Informacje o projekcie
5 | Opis projektu |
|
6 | Miejsce realizacji projektu |
|
7 | Sposób realizacji projektu |
|
8 | Zasadność realizacji projektu |
|
9 | Efekt społeczny projektu |
|
10 | Wskazanie wynikające z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2022-2025 |
|
Ad 5 Opis projektu – co ma być wynikiem działania w ramach projektu
Ad 6 Miejsce realizacji projektu – poza opisem może być załączony odręczny szkic sytuacyjny
Ad 7 Sposób realizacji – opisać jakimi środkami (ludzkimi, technicznymi) projekt będzie realizowany
Ad 8 zasadność realizacji projektu – dlaczego realizacja tego projektu jest potrzebna lokalnej społeczności
Ad 9 Efekt społeczny – jakie postawy i inne więzi społeczne będą wzmacniane podczas realizacji projektu
Ad 10 Należy podać dokładną treść szczegółowego zadania przyjętego do realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2022-2025
III. Terminy.
11 | Termin rozpoczęcia realizacji projektu |
|
12 | Termin zakończenia realizacji projektu |
|
IV. Koszty
specyfikacja | opis i ilość | Koszt całkowity | Udział własny | Środki GFPiRPA i PN | Inne środki z budżetu gminy (podać jakie) | |
13 | materiał |
|
|
|
|
|
14 | Robocizna własna w tym praca sprzętu |
|
|
|
|
|
15 | darowizny |
|
|
|
|
|
16 | inne |
|
|
|
|
|
17 | RAZEM |
|
|
|
|
|
Ad 13 materiał – podać rodzaj, ilość i wartość
Ad 14 Robocizna własna i praca sprzętu wyrażona w godzinach pracy poszczególnego rodzaju sprzętu
Ad 15 Darownizny – podać zakres rzeczowy i szacowaną wartość
Ad 16 Inne – nie zaliczone do 13, 14 i 15. Wymienić co składa się na „inne”
V. Opinia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii co do zgodności projektu z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2022-2025
...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
..............................................
Przewodniczący komisji
Miejsce i data:
odpis osoby odpowiedzialnej za realizację projektu
......................................
Międzylesie, dnia ……………..r.