Zarządzenie nr 173/2021 z dnia 22.12.2021 r. w sprawie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki.
Zarządzenie nr 173/2021
Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie
z dnia 22 grudnia 2021 roku
w sprawie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki.
Na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 11, art. 52 ust. 1 i ust. 2, art. 53 ust. 2 , art. 55 ust. 1, ust. 2 i ust. 3, ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.)zarządzam:
§ 1
- Wszcząć postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie „Całoroczne utrzymanie w czystości ulic, dróg, chodników, schodów, alejek, innych ciągów komunikacyjnych znajdujących się na terenie miasta Międzylesie oraz opróżnianie koszów ulicznych”.
- Wybiera się tryb z wolnej ręki w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1.
§ 2
Do przeprowadzenia postępowania, o którym mowa w § 1 ust. 1 powołuje się komisję przetargową w składzie:
- Ewa Siwek – Przewodniczący Komisji;
- Agata Rarus – Z-ca Przewodniczącego;
- Andrzej Satko – Sekretarz Komisji;
- Dariusz Kosacz – Członek Komisji.
§ 3
- Termin przekazania zaproszenia do negocjacji – 22.12.2021 r.
- Termin i miejsce przeprowadzenia negocjacji – 30.12.2021 r., godz. 12:00 Urząd Miasta i Gminy Międzylesie, Plac Wolności 1, 57-530 Międzylesie, sala konferencyjna nr 14, I p.
§ 4
Zarządzenie powierzam do wykonania kierownikowi Ref. ITiG.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Międzylesie, dnia 22 grudnia 2021 r.
/-/ Burmistrz
Tomasz Korczak
Uzasadnienie
Zgodnie z przepisami art. 214 ust 1 pkt. 11 ustawy Pzp, zamówienie udzielane jest zamawiającego , osobie prawnej , jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
- zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
- b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
- w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Gmina - jako podmiot zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych, która posiada 100% udziałów w spółce Zakład Usług Komunalnych Spółka z o.o. w Międzylesiu. Jako jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie jej celów strategicznych, obszarów działalności, co znajduje swoje odzwierciedlenie w akcie założycielskim spółki, który szczegółowo określa przedmiot działalności spółki (paragraf 5).
Ponad 90% działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Gminę w ramach aktu założycielskiego. Spółka wykonuje zadania gminy w oparciu o majątek należący pośrednio lub bezpośrednio do niej. Do zadań tych należą między innymi:
- pozostałe sprzątanie,
- zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne.
W zamian za realizację zadań Spółka otrzymuje od Gminy rekompensatę pieniężną lub pobiera bezpośrednio od odbiorców opłaty, które to przychody stanowią w ponad 90% ogólne, całkowite przychody spółki.
Powyżej przedstawiony stan faktyczny wyczerpuje przesłanki przewidziane w art. 214 ust 1 pkt 11 ustawy - Prawo zamówień publicznych, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego własnej spółce w trybie zamówienia z wolnej ręki.